COMMUNICATIEADVISEUR 24 uur per week
Driezorg, Wonen Welzijn & Zorg

Functieomschrijving

Ben jij in voor een nieuwe uitdaging in de functie van communicatieadviseur? En heb je hart voor ouderenzorg? Dat is werken bij Driezorg iets voor jou.

Per direct zijn we op zoek naar een: 

Communicatieadviseur
24 uur per week

Zo’n 1500 cliënten en bewoners maken gebruik van de zorg- en dienstverlening op het gebied van wonen, welzijn en zorg. Wij willen dat zij bij Driezorg een vertrouwd en veilig (t)huis vinden. Daar zorgen we voor samen met onze collega’s (750) en vrijwilligers (650). Als grootste ouderenzorgorganisatie in Zwolle doen we ertoe. Met onze 10 locaties in Zwolle en 1 locatie in Hattem zijn we altijd dichtbij.

Naast intramurale zorg (verpleging/verzorging), bieden we ook verhuur & services, extramurale zorg/ondersteuning zoals wijkzorg en huishoudelijke hulp en extra services zoals alarmering, wasverzorging en catering. Werken bij Driezorg betekent werken vanuit de waarden 'aanspreekbaar', 'daadkracht' en 'verbinding'. Samen bouwen we aan een toekomstbestendige en eigentijdse organisatie met een gezonde bedrijfsvoering als basis. Dit vraagt van de medewerkers dat zij verantwoordelijkheid nemen en krijgen over eigen functioneren, persoonlijke ontwikkeling en deskundigheid. 

Functie eisen

Wat ga je doen?

Je werkt binnen het team marketing & communicatie. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor de invulling van marketing & communicatie binnen Driezorg, waarbij de focus in jouw functie ligt op in – en externe communicatie. Je verricht werkzaamheden op zowel beleidsmatig als op uitvoerend niveau.

Je ontwikkelt (mede) de communicatie-strategie en beleid (op basis van de wensen en behoeften van stakeholders) en werkt dit uit in plannen en procedures. Je adviseert de directie, management en projectleiders in de aanpak van de corporate, in- en externe communicatie. Je geeft advies over en verzorgt alle communicatie naar de omgeving, zowel de interne organisatie als externe omgeving. Je signaleert ontwikkelingen en issues in communicatie en weet deze te vertalen naar concrete communicatie-adviezen en –activiteit. Jij voelt goed aan wat er speelt en hoe berichtgeving daarop het beste aansluit.

Je schrijft communicatieplannen, ziet toe op en draagt zorg voor de uitvoering van deze plannen. Je ondersteunt en adviseert bij de voorbereiding en uitvoering van in- en externe communicatieactiviteiten, al dan niet in een projectteam. Je draagt zorg voor een optimale mix van communicatiemiddelen en kanalen die optimaal de decentralisatie van het primaire proces ondersteund.

Je beheert intra- en internet, social media en voert de eindredactie over
de communicatie-uitingen. Daarnaast hoort het opzetten en coördineren van media- en voorlichtingsactiviteiten en het leggen en onderhouden van contacten met de media tot je takenpakket.

Kortom: een veelzijdige functie, die vraagt om een veelzijdige allround Communicatieprofessional.

Jouw profiel
Je bent een maatschappelijk ondernemende en daadkrachtige adviseur, die vanzelfsprekend de cliënt en medewerker centraal stelt. Je hebt een duidelijke en eigentijdse visie op communicatie en weet deze over te brengen op je collega’s. Je bent authentiek, organisatiesensitief en toegankelijk voor anderen. Je bent creatief en weet je vernieuwende ideeën om te zetten in praktisch uitvoerbare voorstellen waarvoor je vervolgens draagvlak weet te krijgen Je schakelt gemakkelijk tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau. Vanwege de omvang van het team heb je een hands-on mentaliteit en staat dan ook graag met de spreekwoordelijke ‘voeten in de klei’. Zelforganisatie zit in je genen en je stimuleert het zelf oplossend vermogen in je directe omgeving. In de samenwerking met anderen zoek je een balans in resultaatgericht werken en het creëren van draagvlak. Je hebt voldoende overtuigingskracht en doorzettingsvermogen op effectieve wijze communicatie vorm te geven. Verder voldoe je aan de volgende functie-eisen:

  • Een afgeronde opleiding communicatie op minimaal HBO-niveau;
  • Meer dan vijf jaar werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Excellente communicatievaardigheden met een goed gevoel voor taal en tekst;
  • Affiniteit met de zorg en bij voorkeur werkervaring in de zorgomgeving; 
  • In staat in de hoeveelheid en diversiteit aan taken een realistische planning te maken en prioriteiten te stellen.

 

Inschaling

Wat wij jou bieden

  • Een dienstverband voor bepaalde tijd voor de duur van 1 jaar; 
  • Wij bieden jou een veelzijdige en uitdagende baan in een organisatie die volop in beweging is voor 24 uur per week;
  • De functie is ingedeeld in FWG 55 conform cao Verpleeg- en Verzorgingshuizen en Thuiszorg (VVT);
  • Mogelijkheden tot ontwikkeling en ontplooiing;
  • Een aantrekkelijk pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden. 

Meer informatie
Ben jij geïnteresseerd in deze leuke en uitdagende baan? Voor meer informatie voor de vacature kun je contact opnemen met Simone Slootmaker via het algemene telefoonnummer van Driezorg 038-200 11 00. 

De eerste gesprekken met de selectiecommissie zullen plaatsvinden op 9 oktober 2019. 

Bijzonderheden

Aanvragen van een VOG is een standaard onderdeel van onze selectieprocedure (een reeds aangevraagde VOG die niet ouder is dan 3 maanden is ook geldig). 

Ook kun je informatie over Driezorg vinden via www.driezorg.nl 

Interesse?
Herken jij jezelf in het gevraagde profiel? Stuur dan je motivatiebrief voorzien van CV via het digitale sollicitatieformulier voor 25 september 2019 naar ons toe. Wij vragen je wel echt alleen te reageren als je voldoet aan het profiel. 

Type Vacature
Organisatie Driezorg, Wonen Welzijn & Zorg
Locatie Driezorg, Wonen Welzijn & Zorg te Zwolle
Postcode 8032HX
Stad Zwolle
Werkveld Verpleging & Verzorging en Thuiszorg
Opleidingsniveau Hbo
Arbeidstijd Part time
Uren van 24
Uren tot 24
Arbeidsovereenkomst bepaalde tijd voor de duur van 1 jaar
CAO Verpleging & Verzorging en Thuiszorg
Informatie verkrijgen bij Simone Slootmaker, Adviseur Marketing &Communicatie, via telefoonnummer 038-2001100
Functie(s) Communicatie-/Voorlichtingadviseur
Publicatiedatum 10-09-2019
Ingangsdatum z.s.m.
Reageer voor 25-09-2019
Nummer 48190
Doorsturen Bekijk PDF