HR Adviseur
Careaz

Functieomschrijving

In verband met de vervanging van een collega zijn wij per direct op zoek naar een ervaren HR adviseur (32 uur).
Ben jij een ervaren HR adviseur op zoek naar een afwisselende en uitdagende baan binnen een dynamische organisatie? Dan zijn we wellicht op zoek naar jou!

Wat ga je doen?
Als HR adviseur adviseer je het MT bij de ontwikkeling en implementatie van (tactisch) HR-beleid. Daarnaast adviseer en ondersteun je teams en managers op proactieve wijze bij allerlei HR-gerelateerde vraagstukken. Je signaleert hierbij bijzonderheden/problemen en doet (on)gevraagd voorstellen ter verbetering, interventie of werkbare oplossingen.

Natuurlijk krijg je ook de ruimte om HR-gerelateerde projecten te initiëren en te begeleiden en om vanuit je vakgebied een actieve bijdrage te leveren aan organisatiebrede projecten. Zo zul je in elk geval een bijdrage leveren aan de herinrichting van de afdeling HR en de organisatiebrede implementatie van AFAS. Afhankelijk van de verdeling van werkzaamheden ga je aan de slag met één of meerdere actuele HR-thema’s, waaronder arbeidsmarktcommunicatie, onboarding, behoud van medewerkers, werkgeluk en uitstroom.

Als HR adviseur ben je gekoppeld aan één van de regio’s van Careaz en ben je voor de teams in de betreffende regio behalve aanspreekpunt voor HR-gerelateerde vraagstukken ook casemanager verzuim. Vanuit je rol als casemanager verzuim draag je zorg voor verzuimbegeleiding conform het gedragsmodel en voor uitvoering van de wet verbetering poortwachter. Om goed te kunnen samenwerken vinden we het belangrijk dat we elkaar kennen en om die reden werk je behalve vanuit je standplaats (Bedrijfsbureau in Lichtenvoorde) ook ten minste één dag op locatie.

Je wordt onderdeel van een team bestaande uit een senior HR adviseur, twee HR adviseurs, twee (senior) HR medewerkers, een opleidingscoördinator, twee leerwerkcoaches en een adviseur gezond en veilig werken.

Functie eisen

  • Je bent in het bezit van een HR-gerelateerd HBO diploma.
  • Je hebt enkele jaren werkervaring in een soortgelijke functie (bij voorkeur binnen de zorgbranche).
  • Je beschikt over actuele kennis van arbeidsrecht en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt.
  • Kennis van/ervaring met verzuimbegeleiding (pré).
  • Kennis van/ervaring met FWG (pré).
  • Jouw persoonlijkheid laat zich omschrijven als daadkrachtig, integer en empatisch.
  • Je bent in staat om vanuit een helikopter view rationele afwegingen te maken zonder de menselijk kant uit het oog te verliezen.
  • Geduld en doorzettingsvermogen zijn van belang bij het samenwerken aan oplossingen en het realiseren van resultaten.
  • Je beschikt over een analytisch vermogen, waarmee je in staat bent om data zodanig te analyseren dat je kunt komen tot goed en bruikbaar advies.

Inschaling

  • Een bruto maandsalaris (FG 55) tussen €2.621,81 en €4.162,93 (op basis van 36 uur) aangevuld met onder andere een vakantietoelage van 8% en een eindejaarsuitkering van 8,33%.
  • Een jaarcontract voor 32 uur per week (uren zijn in overleg bespreekbaar).
  • Een afwisselende/uitdagende baan waarbinnen je veel regelruimte hebt en wordt uitgedaagd initiatief te nemen.
  • Een organisatie waarbinnen een informele sfeer heerst.
  • Een MeerKeuzeSysteemArbeidsvoorwaarden (MSKA). Dit meerkeuzesysteem maakt het voor medewerkers van Careaz, op vrijwillige basis, onder voorwaarden mogelijk om het arbeidsvoorwaardenpakket naar eigen wens samen te stellen. Bijvoorbeeld bij de inzet van verlofuren en voor de aanschaf van bijvoorbeeld een nieuwe smartphone of fiets.

Bijzonderheden

Wie zijn wij?
Wij zijn een zorgorganisatie (bestaande uit circa. 850 medewerkers) in het oosten van de Achterhoek en leveren zorg in de gemeentes Aalten, Berkelland, Oost Gelre en Winterswijk. Vanuit het principe van zelforganisatie staat het levensgeluk van de cliënt en het werkplezier van de medewerker bij ons centraal. Medewerkers/teams hebben binnen gestelde kaders en met ondersteuning van verschillende disciplines ruimte het werk rondom de cliënt op eigen wijze vorm te geven.

Reageren
Interesse? Dan maken wij graag kennis met jou! Solliciteren kan tot maandag 1 juni aanstaande.

Deze vacature is gelijktijdig opengesteld voor in- en externe kandidaten.

Informatie
Meer weten? Voor vragen over deze vacature kun je contact opnemen met Moniek Botterhuis (senior HR adviseur) via 06-22415074.

Type Vacature
Intern nummer v20.0048
Organisatie Careaz
Locatie Careaz, diverse locaties
Postcode 7132EJ
Stad Lichtenvoorde
Werkveld Verpleging & Verzorging en Thuiszorg
Opleidingsniveau Hbo
Arbeidstijd Part time
Arbeidsovereenkomst bepaalde tijd, met mogelijkheid tot verlenging
CAO Verpleging & Verzorging en Thuiszorg
Externe url Bekijk
Informatie verkrijgen bij M. Botterhuis
Functie(s) Personeelsadviseur
Publicatiedatum 20-05-2020
Reageer voor 01-06-2020
Ingangsdatum 20-05-2020
Nummer 53009

Careaz

Careaz is een Oost-Achterhoekse zorgorganisatie die vanuit kleinschaligheid en lokale betrokkenheid bij de cliënt thuis of zo dicht mogelijk bij huis ondersteuning biedt op de terreinen wonen, zorg, welzijn en dienstverlening. Careaz Thuiszorg in de gemeenten Aalten, Oost Gelre, Winterswijk en Berkelland en de drie locaties Careaz Antoniushove in Lichtenvoorde, Careaz Dr. Jenny in Dinxperlo en Careaz J.W. Andriessen in Borculo hebben topscores behaald in het zorgonderzoek ‘Benchmark in de Zorg 2011’. Uit dit onderzoek kwam onder meer naar voren dat de tevredenheid onder onze medewerkers en klanten heel hoog gewaardeerd wordt. Careaz Thuiszorg werd daarnaast nog beloond met de titel beste zorgteam 2011! Ook werd Careaz door FNV jong al uitgeroepen tot beste vakantiewerkgever 2011.

Meer over Careaz